Home

De Keuringsraad is gewoon bereikbaar

De Corona-crisis heeft veel impact. Gelukkig kunnen onze medewerkers volledig vanuit huis werken.

Lees verder

De Keuringraad heeft tevreden klanten

Enige tijd geleden heeft onze stagiaire Nathalja Hoogendoorn een klanttevredenheidsonderzoek voor ons uitgevoerd. Wat blijkt? Onze klanten zijn tevreden of zeer tevreden! Dit zijn de opvallendste resultaten.
 

Lees verder

Aan het woord: Janine Galjaard

Janine Galjaard is onze directeur. In dit interview lees je meer over de Keuringsraad, samenwerkingen, de verwachtingen én de uitdagingen in de komende periode.
 

Lees verder

Monitoring: kater is een medische claim

Wij hebben niet stilgezeten in de eerste periode van 2020. Medio februari zijn er alweer 14 meldingen door de Keuringsraad in behandeling genomen. Opvallend is dat er een aantal meldingen is gedaan over medische claims voor cosmetica. 

Lees verder

Uitspraken Reclame Code Commissie

De Reclame Code Commissie / het College van Beroep heeft de volgende uitspraken gedaan op het gebied van onze Codes. Dit keer uitspraken over anti-vaccinatie uitingen.

Lees verder

Ik wil de Keuringsraad inschakelen

Direct naar inschrijven of Klantportaal

Ik ben op zoek naar informatie

Direct naar codes en andere basisdocumenten

Welkom bij de Keuringsraad

De Keuringsraad is specialist op het gebied van gezondheidsreclame. We beoordelen reclame-uitingen, houden toezicht en geven advies. Onze basis is zelfregulering. We werken nauw samen met de overheid: als de Keuringsraad een reclame-uiting heeft goedgekeurd, weet je zeker dat deze voldoet aan de wet- en regelgeving.

Geneesmiddelen In Nederland mag je publieksreclame maken voor geneesmiddelen. Het moet dan wel gaan om vrij verkrijgbare geneesmiddelen en niet om receptgeneesmiddelen. En er zijn natuurlijk regels waaraan adverteerders zich moeten houden. Lees verder
of ga direct naar de code.
 
 

 

Gezondheidsproducten Gezondheidsproducten vallen in een speciale categorie producten. Hieronder vallen voedingssupplementen en uitwendig te gebruiken gezondheidsproducten. Als je voor voedingssupplementen een effect wilt claimen in een reclame-uiting geldt de claimsverordening als basis. Lees verder 
of ga direct naar de code.
 
 

Medische hulpmiddelen Sommige medische zelfzorghulpmiddelen vertonen een grote gelijkenis met geneesmiddelen. Dit is de categorie die onder de Code voor Publieksreclame Medische (zelfzorg) Hulpmiddelen (CPMH) valt.  Lees verder,  bekijk direct naar de code of ga naar de CE-Check.
 
 

Copyright: © alle rechten voorbehouden door Keuringsraad, KOAG/KAG