Uitgelicht

Monitoring: Dít is wat er gebeurt na een melding

Monitoring: Dít is wat er gebeurt na een melding

Toezicht houden, oftewel monitoring, is een belangrijke taak van de Keuringsraad. Het gaat dan vaak over reclame-uitingen die niet ter beoordeling zijn voorgelegd aan de Keuringsraad. Deze meldingen kregen we de afgelopen tijd en dit is hoe we erop hebben gereageerd.

Lees verder
Deze claims over huid, haar en nagels zijn toegestaan

Deze claims over huid, haar en nagels zijn toegestaan

Sterke nagels, glanzend haar en een mooie huid? Veel producten beloven daarbij te helpen. Wat mag er precies op het etiket of in een andere reclame-uiting staan als het gaat om huid, haar en nagels? We maken een onderscheid tussen zogenaamde beautyclaims en gezondheidsclaims.

Lees verder
Opvallende Google Ads uitspraak

Opvallende Google Ads uitspraak

De rechtbank Gelderland heeft uitspraak gedaan over een zaak waarin een medische zoekterm die uitkwam bij een Google Ad voor een voedingssupplement gezien wordt als ontoelaatbare reclame voor geneesmiddelen.

Lees verder
← Older    Newer →
Copyright: © alle rechten voorbehouden door Keuringsraad, KOAG/KAG