Uitgelicht

Bestuurslid aan het woord: Saskia Geurts

Bestuurslid aan het woord: Saskia Geurts

Wij spreken met Saskia Geurts, directeur van brancheorganisatie NPN (Natuur- en Gezondheidsproducten Nederland) over de supplementenbranche, gezondheidsreclame én over hoe belangrijk zelfregulering is.

Lees verder
Goedgekeurde claims over de weerstand

Goedgekeurde claims over de weerstand

In de media verschenen de afgelopen tijd regelmatig berichten over de invloed van voedingssupplementen het immuunsysteem oftewel de weerstand. Goed om eens op een rij te zetten wat je hierover wel en niet mag claimen.

Lees verder
Richtlijn Online Gezondheidsinformatie

Richtlijn Online Gezondheidsinformatie

Recentelijk heeft het adverterend bedrijfsleven, verenigd in de NPN, het CBD en Neprofarm, een richtlijn voor Online Gezondheidscommunicatie opgesteld. Reclame is aan strikte regels gebonden. Niet-productgerelateerde informatie is geen reclame voor een product en valt onder de vrijheid van meningsuiting. Onder bedrijfs- of merknaam mag ook informatie worden verschaft, maar dat mag niet leiden tot ontoelaatbare reclame voor specifieke producten.

Lees verder
← Older    Newer →
Copyright: © alle rechten voorbehouden door Keuringsraad, KOAG/KAG